Når du indsender dit abstract, skal du angive, hvilken af nedenstående præsentationsformer, du ønsker at gøre brug af.
Hør, hvad vi fandt ud af
Dette format er særligt velegnet, når du vil formidle ny viden og erkendelser fra forsknings- og udviklingsprojekter, du har deltaget i.
Formidlingsformens rammer
Du præsenterer forskningsspørgsmål og metode ganske kort og sætter især fokus på centrale fund, som kan inspirere til dialog og videndeling.
Du har ca. 10 minutter og der er cirka 10 minutter til dialog.
Tidsramme: 20 minutter
Helt ind i værkstedet
Dette format er særligt velegnet, når du gerne vil involvere deltagerne, høste deres perspektiver på en given problemstilling og gøre dem til med-skabere af ny viden.
Formidlingsformens rammer
Du indleder denne workshop-session med et 10 min. oplæg, der rammesætter den problemstilling i forhold til professionsuddannelse og/eller professionsdidaktik, som workshoppen tager afsæt i.
Efterfølgende inviterer du deltagerne ind i en konkret workshop-aktivitet. Denne del er rammesat til 30 min.
Workshoppen tilbyder deltagerne at indgå i fysiske aktiviteter, afprøvning af digitale teknologier, faciliterede drøftelser eller helt andre former for udvekslinger, der folder problemstillingen ud og skaber mulighed for videndeling.
Tidsramme: 40 minutter
Velkommen til min undervisning
Dette format er særligt velegnet, når du gerne vil dele, demonstrere og diskutere professionsdidaktiske greb i undervisning på professionsuddannelser og få nye perspektiver på din praksis.
Formidlingsformens rammer
Du indleder denne session med 30 minutters undervisning. Du kan vælge at vise en undervisningscase frem, teste en didaktisk tilgang eller undervise deltagerne i et professionsdidaktisk fænomen, du har særlig indsigt i. Deltagerne indgår i og oplever din undervisning som studerende. De får hermed indblik i, hvordan dine didaktiske valg folder sig ud og opleves.
Efterfølgende præsenterer du i et kort oplæg på maksimalt 10 min. de betingelser og begrundelser, der ligger til grund for dine didaktiske valg i den gennemførte undervisning.
Med afsæt heri faciliteres herefter en drøftelse, hvor deltagerne har mulighed for at spørge ind til dine handlinger og refleksioner i forbindelse med undervisningen.
Samlet tager oplæg og drøftelse 30 min
Tidsramme: 60 minutter
Send et postkort
Dette format er særligt velegnet for adjunkter, der – som et led i deres adjunktforløb – arbejder med forsknings-, udviklings- eller praksisprojekter og har brug for at gøre sig erfaringer med formidling af deres resultater.
Formidlingsformens rammer
Du præsenterer din poster, der er ophængt i XX, i den lange pause midt på dagen. Præsentationsprocessen er faciliteret.
I posterskabelonen er der fokus på Proces, Fund, Vision (PFV).
Udover en kort beskrivelse af forsknings-, udviklings- eller praksisprojektets undersøgelsesspørgsmål præsenterer du derfor din proces. Hvad har du gjort i gennemførsel af et laboratorie/undervisningsforløb i en professionsuddannelse? Hvad skete undervejs?
Derudover beskriver du, hvilken læring og hvilke konkrete fund din systematiske gennemførsel af laboratorium/undervisningsforløbet har bidraget med?
Sidst præsenterer du dine refleksioner over og visioner for, hvordan dine fund fremadrettet kan bidrage tilundervisnings- og uddannelsesudvikling i din egen og andres praksis og profession. Hvad skal der til? Hvilke forandringer er nødvendige?
Der vil være et særskilt fokus på de visuelle greb, der anvendes på posteren og som understøtter og skærper posterens budskaber og pointer, fx fotos, modeller, grafiske illustrationer eller andre elementer.
Tidsramme: 20 minutter
Alle sessioner faciliteres af en erfaren vært, som sørger for, at tiden overholdes og at dialogen holdes i gang og understøtter sammenhængen mellem de enkelte oplæg.