Hvordan tilrettelægger vi uddannelse, så studerende og meduddannere udvikler og vedligeholder professionsidentitet og professionel identitet? Og hvilke udfordringer og muligheder følger med?
Tid: 10.45-12.45
Lokale: A04.01A + A04.01B
Chair: Thomas Iskov, centerleder, Forskningscenter for professionsstudier, tisk@via.dk
Præsentation 1: Uddannelseslærere som professionel position i læreruddannelsen - En undersøgelse af uddannelseslæreres professionelle identitet
- Ditte Holch Jensen, Læreruddannelsen
- Dorthe Ansine Christensen, Læreruddannelsen
Præsentation 2: Menneske først, så meritstuderende. Et indblik i voksne sporskifteres transitionsproces ind i lærer- og pædagogprofessionerne gennem merituddannelser.
- Mette H. Beck, Læreruddannelsen
- Charlotte Troelsen, EVU Ungdomsuddannelse, erhvervspædagogik og vejledning
Præsentation 3: Professionel identitet som socialrådgiver – uddannelse og profession i et spændingsfyldt felt
- Anne Louise Kronborg, Socialrådgiveruddannelsen
- Birgitte Lund Nielsen, Forskningscenter for professionsstudier
Præsentation 4: Handlekraft - professionel identitetsskabelse gennem dialog
- Inger Marie Ladekarl, Design og business
- Lise Kathrine Hoberg, Design og business
- Lena Kramer Pedersen, Design og business
- Anders Klitgaard Mølbæk, Design og business